W dniu 21 października 2021 roku uczniowie klasy 6 uczestniczyli w wycieczce do Krakowa.
Zwiedzanie rozpoczęliśmy przy Pomniku Grunwaldzkim ufundowanym przez Ignacego Jana Paderewskiego dla upamiętnienia 500 rocznicy bitwy z zakonem krzyżackim. Następnie przeszliśmy Traktem Królewskim- od Barbakanu przez Rynek aż po Wawel.

Barbakan to pozostałość średniowiecznych fortyfikacji Krakowa, zbudowany pod koniec XV wieku.
Dalej trasa prowadziła ulicą Floriańską prosto do Rynku Głównego- serca Krakowa.
Tam zwiedziliśmy Sukiennice i Kościół Mariacki ze słynnym ołtarzem wykonanym przez Wita Stwosza.
Przy pomniku Adama Mickiewicza zrobiliśmy klasowe zdjęcie upamiętniające wycieczkę.
Z Rynku ulicą Grodzką udaliśmy się w kierunku Wzgórza Wawelskiego.
W Zamku Królewskim zwiedziliśmy z przewodnikiem Reprezentacyjne Komnaty Królewskie, Skarbiec Koronny i Zbrojownię, podziwialiśmy też arkadowy dziedziniec.

W Zbrojowni wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcie, na którym widoczna jest kopia chorągwi krzyżackiej
zdobytej w bitwie pod Koronowem 10 października 1410 roku przez rycerza Jana Nasiana herbu Topór,
pochodzącego z miejscowości Ostrowce w naszej gminie.
Warto wspomnieć, że na placu kościelnym
w Ostrowcach znajduje się pomnik upamiętniający to wydarzenie.

Nasza jednodniowa wycieczka zakończyła się spacerem po nadwiślańskich bulwarach.
Tu spotkaliśmy jeszcze rzeźbę smoka, która właśnie ziała ogniem.
Cały dzień grzało nam mocno słoneczko.

W drodze powrotnej nie obeszło się oczywiście bez ciepłego posiłku w McDonaldzie!

Po dniu pełnym wrażeń około godziny 18- tej wróciliśmy do Nowego Korczyna,
gdzie czekali już na nas rodzice.