14 lutego to wyjątkowe święto pełne miłości, szacunku, radości i wzajemnej
życzliwości. W tym dniu nie ma miejsca na smutek.
W świątecznej atmosferze upłynęły zajęcia logopedyczne, podczas których dzieci wspólnie z logopedą rozmawiały o pozytywnych uczuciach
tj. zachwyt, miłość, radość.
Uczyły się kierowania miłych słów do drugiej osoby. Rozmawiano o tym ,
jak można
przekazać i pokazać komuś, że się go bardzo lubi lub kocha.
Z okazji Walentynek pani logopeda przygotowała ciekawe, walentynkowe ćwiczenia logopedyczne, w których dominował kolor czerwony oraz serca i serduszka. Wykonywano zadania usprawniające aparat artykulacyjny w postaci minek z motywem serca, które były ukryte w walentynkowym pudełku pełnym krepinowych serduszek. Celem tego ćwiczenia było doskonalenie sprawności narządów mowy oraz stymulowania prawidłowego rozwoju zmysłu dotyku. Przeprowadzono zabawy oddechowo-słomkowe. Przenoszenie drobnych przedmiotów przy pomocy słomki to aktywność znana i lubiana przez najmłodszych. Ich zadaniem było poukładanie serduszek na dużym sercu, tworzenie walentynkowego obrazka z małych elementów.
Kolejną zabawą było pompowanie
balonów w kształcie serca, podczas której uczniowie sprawdzali siłę swojego wydechu. Do logopedycznych zadań wykorzystano również walentynkowe domino, które doskonaliło koncentrację uwagi oraz wzbogaciło zasób słownictwa. Najwięcej emocji dostarczyło samodzielne tworzenie pomocy logopedycznej tj.strzały Amora. Po wykonaniu dmuchajki, zadaniem dziecka było mocne dmuchnięcie w słomkę tak, aby papierowa strzała miłości poleciała naprawdę daleko.Dmuchajka okazała się doskonałą, własnoręcznie wykonaną za ń uczniowie rozwiązywali zagadki
o tematyce walentynkowej, które były ukryte w świątecznych kopertach.

Logopedyczne zabawy w serduszkowym klimacie bardzo spodobały się dzieciom,

ponieważ motyw serduszek jest zawsze wdzięcznym tematem.