23 marca w ramach obchodów Święta Wody podczas zajęć logopedycznych odbyły
się swobodne, kreatywne zabawy z wodą. Jest ona najlepszym materiałem wspomagającym całościowy rozwój dzieci, jaki mamy pod ręką. Maluchy mogą spędzać godziny bawiąc się tą krystaliczną substancją, ponieważ to ona uspokaja, porządkuje emocje, kształtuje koncentrację, zmniejsza napięcie.
Uwielbiają przelewać z naczynia do naczynia, wylewać, nabierać, robić fale, chlapać w kałużach.

                     Dzieci odegrały rolę naukowców wykonując eksperyment ,,Co pływa, a co tonie?”.
Z ogromnym entuzjazmem wrzucały do miski różnorodne przedmioty ( pomponiki, cekiny,
małe piłeczki itd.), obserwowały jak pływają, a następnie wyławiały za pomocą pęsetki i małych szczypców. Usprawniały w ten sposób swoje rączki, doskonaliły precyzyjne ruchy paluszków
oraz koncentrację uwagi. Ćwiczenie wywołało mnóstwo radości.

                    Dużą atrakcją okazało się tworzenie wodnych butelek sensorycznych.
Dzieci  przekonały się, że ze zbędnych materiałów można samodzielnie stworzyć ciekawą zabawkę
i pomoc terapeutyczną.
                Największą frajdę sprawiło im rysowanie po macie wodnej, ponieważ spotkały się pierwszy
raz z taką pomocą dydaktyczną.

              Podczas zajęć nie zabrakło zabaw ruchowych doskonalących koordynację wzrokowo-ruchową oraz integrację sensoryczną. Przedszkolaki brały udział w zawodach z wykorzystaniem pustych
butelek po wodzie.

               Uczniom  podobały się zajęcia, podczas których eksperymentowały z wodą, a jednocześnie doskonaliły sprawność wielu funkcji poznawczych. Tego typu zabawy  wspomagają prawidłowy rozwój. Rodzice powinni umożliwiać dzieciom: dotykać mokrego, bawić się wodą, a nawet błotem, malować rękami, taplać się, chodzić po mokrej powierzchni bosymi stopami, skakać w kałużach.
Wzmacnia to poczucie własnego ciała, odwrażliwia bardzo wrażliwych, wzmacnia słabych.
Spacery w deszczu hartują dzieci, uodparniają na niewygody.
Woda jest doskonałym materiałem sensorycznym.

 

Opracowała: Ewelina Pytlik