W roku szkolnym 2023/2024 nasza szkoła dołączyła do Ogólnopolskiego Programu Krainy Zmysłów: ,,Sensoryczne i TUS-owe zabawy sensorkowe”, którego celem jest:
– upowszechnianie elementów integracji sensorycznej oraz Treningu Umiejętności Społecznych
wśród dzieci i młodzieży,
– dostarczenie dzieciom zróżnicowanych bodźcow sensorycznych wspierając ich rozwój pod kątem
prawidłowej integracji sensorycznej,
– uzmysłowienie dzieciom czym są zmysły i jaką rolę pełnią w życiu każdego człowieka,
– rozwijanie kreatywności i chęci eksplorowania otoczenia poprzez różnorodne dostarczanie bodźców,
– kształtowanie i doskonalenie umiejętności nawiązywania i podtrzymywania relacji społecznych,
– doskonalenie umiejętności współpracy w grupie, zespole, parze,
– stymulowanie rozwoju społecznego i emocjonalnego dzieci,
– rozwijanie umiejętności rozpoznawania i właściwego nazywania emocji oraz znajdowania
konstruktywnych sposobów radzenia sobie z nimi,
– wyciszenie negatywnych i wyzwalanie pozytywnych emocji,
– wspieranie rozwoju psychomotorycznego i ogólnej sprawności ruchowej dzieci z wykorzystaniem
elementów metody Ruchu Rozwijającego wg W. Sherborne,
– minimalizowanie negatywnych reakcji pojawiających się na różne bodźce sensoryczne poprzez
odpowiednie aktywności wpływające na normalizację pracy poszczególnych zmysłów,
– wymiana doświadczeń w zakresie sensoryki,
– integracja środowiska pedagogicznego realizującego Ogólnopolski Program Krainy Zmysłów.
W trakcie realizacji programu przewidzianych jest 20 zadań, które uczniowie będą wykonywali
od pażdziernika 2023 roku do czerwca 2024 roku pod opieką logopedy szkolnego. Zadania są propozycją edukacyjną, terapeutyczną i wspomagającą dla dzieci w celu wspierania zrównoważonego rozwoju.
Efekty pracy dzieci będą regularnie udostępniane w postaci relacji, sprawozdań zdjęciowych
oraz filmików na grupie Krainy Zmysłów na facebooku. Udział w programie wymaga zgody rodziców.
Serdecznie zachęcam do udziału w projekcie, który wyposaży dzieci w niezbędne umiejętności
do nawiązywania i utrzymywania właściwych relacji z otoczeniem.
Ewelina Pytlik