13 grudnia 2024r. odbyła się niecodzienna lekcja matematyki, bo połączona z historią
pod tytułem „Powstanie Warszawskie w liczbach”. Wzięli w niej udział uczniowie klasy IV b,
natomiast przygotowały ją panie: Barbara Bonar i Barbara Kanicka.
Najpierw p. Bonar wprowadziła uczniów w tematykę II wojny światowej. Opowiedziała czwartoklasistom o Powstaniu Warszawskim, o odwadze mieszkańców Warszawy w obronie stolicy
i udziale dzieci w powstaniu. Uczniowie obejrzeli też bardzo ciekawą prezentację zatytułowaną
„Dzieci w Powstaniu Warszawskim” przygotowaną przez ucznia klasy VIII Mateusza Zapiórkowskiego.
Drugą część lekcji poprowadziła p. Barbara Kanicka, która przygotowała zadania matematyczne związane tematycznie z Powstaniem Warszawskim. Dotyczyły głównie obliczeń kalendarzowych
i zegarowych, a odnosiły się nie tylko do rozpoczęcia i zakończenia Powstania Warszawskiego,
ale również były związane ze zwykłą statystyką powstaniową. Uczniowie rozwiązywali też krzyżówkę matematyczną, w której musieli wykazać się znajomością różnych pojęć matematycznych, tak aby na koniec odczytać hasło: „Armia Krajowa”.
Lekcja zaskoczyła uczniów, bo okazało się, że można ciekawie połączyć dwie zdawałoby
się odległe dziedziny. Zajęcia sprawiły, że uczniowie nie tylko utrwalili sobie podstawowe
pojęcia i działania matematyczne, ale przede wszystkim poznali historię Powstania Warszawskiego.
Od tej chwili już zawsze będą wiedzieć, dlaczego każdego 1 sierpnia wyją syreny i jak się wtedy zachować.