13  grudnia 2024r.  odbyła się niecodzienna lekcja matematyki, bo  połączona z  historią 
pod tytułem „Powstanie Warszawskie w liczbach”. Wzięli w niej udział uczniowie klasy IV b,
natomiast  przygotowały ją panie: Barbara Bonar  i Barbara Kanicka.

            Najpierw p. Bonar  wprowadziła uczniów  w  tematykę II wojny  światowej. Opowiedziała czwartoklasistom  o Powstaniu Warszawskim, o odwadze mieszkańców Warszawy w obronie stolicy
i udziale dzieci w powstaniu. Uczniowie obejrzeli też bardzo ciekawą prezentację zatytułowaną 
„Dzieci w Powstaniu Warszawskim”  przygotowaną przez ucznia klasy VIII Mateusza Zapiórkowskiego.  

            Drugą część lekcji poprowadziła p. Barbara  Kanicka, która przygotowała  zadania  matematyczne związane  tematycznie z Powstaniem Warszawskim. Dotyczyły głównie obliczeń kalendarzowych
i zegarowych, a odnosiły się  nie tylko do rozpoczęcia i zakończenia Powstania Warszawskiego,
ale  również były związane ze zwykłą  statystyką powstaniową.  Uczniowie rozwiązywali też krzyżówkę matematyczną, w której musieli wykazać się znajomością różnych  pojęć matematycznych, tak aby na koniec odczytać hasło:  „Armia Krajowa”.

            Lekcja zaskoczyła uczniów, bo okazało się, że można ciekawie połączyć dwie zdawałoby
się odległe dziedziny. Zajęcia  sprawiły, że uczniowie nie tylko utrwalili sobie podstawowe
pojęcia  i działania matematyczne, ale przede wszystkim poznali historię Powstania Warszawskiego.
Od tej chwili już zawsze będą wiedzieć, dlaczego każdego 1 sierpnia wyją syreny i jak się wtedy zachować.